2013-05-26

Hudvårdsprodukter

Från vänster till höger
1. Neutrogena visibly clear pink grapefruit oilfree moisturiser: Applicerar den på morgonen efter att ha sköljt av hyn med vatten och torkat av med en handduk.
2. Garnier Nordic Essentials refreshing cleansing milk: Häller lite på en bomullstuss och masserar in den i huden på kvällen de dagar jag inte har något smink, eller så tvättar jag av sminket på huden med den eftersom den tar bort vattenfast smink. Amvänder den dock inte för att ta bort ögonsminket.
3. Neutrogena Visibly clear oilfree make-up remover: Tvättar bort sminket med den på kvällen, antingen hela ansiktet eller bara ögonen.
4. Neutrogena Visibly clear 2-in-1 wash/mask: Kan användas som ansiktesmask och som ansiktstvätt, jag använder den dock oftast som ansiktsmask. Gör vanligtvis ansiktsmask en gång i veckan, jag använder den här ibland.
5. Blackhead pore strip: Använder den här som ansiktsmask de gånger jag inte använder den från Neutrogena ovanför (nr. 4).
6. Neutrogena visibly clear blackhead eliminating toner: Använder den inte så ofta, men när jag gör det häller jag lite av det på en bit bomull och applicerar det i ansiktet.
7. Natuvive night Cream: På kvällen efter att jag har tvättat av ansiktet smörjer jag in mig med någon kräm. Det här är en av dom och är en mandelkräm.
8. Nivea Daily Essentials Regenerating Night Care: En av de krämer jag använder på kvällen.
9. Dove Summer Glow Nourishing Lotion: En annan kräm jag använder på kvällen. Har en lätt brun-utan-sol-effekt. (Använder den även på kroppen ibland.)
10. Neutrogena Visibly Clear Rapid Clear Treatment: Använder den ibland på finnar. Den ska få dom att försvinna på 8 timmar.
Dom krämerna jag använder på kvällen applicerar jag självklart inte på samma dag, jag använder olika krämer varje dag beroende på vad jag känner att min hy behöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar