2013-07-13

Båt

Imorse åt vi frukost hemma innan vi tog båten in till Öregrund för att köpa nybakat bröd och fika på konditoriet. Sen åkte vi tillbaka till stugan igen och packade lite för att sedan åka ut på utflykt med båten. Vi åkte ut från våran vik och vidare mot Ålandshållet (tror jag?). Många klippor var redan upptagna men tillslut hittade vi en platt fin klippa med sol+ en liten strand där vi kunde ställa båten. Vi åt lunch och fikade där och det var supermysigt. Jag solade och badade också. När jag skulle bada satte jag mig ner på en klippa och den var väääldigt hal så jag åkte rakt ner i vattnet... Jag är inte en badkruka men det var iskallt. Jag var lite rädd för att det skulle komma en ål eller nåt eftersom att det blev så attans djupt där klippan slutade, jag fick lite smått panik och försökte kravla mig upp igen men det kunde jag ju självklart inte.. Jag typ skrek och pappa fick komma och dra upp mig. Smidigt, jag vet. Hoppas ni har haft en fin dag i det härliga vädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar