2013-03-28

Frozen yogurt

Hemmagjord frozen yogurt är jättegott, nyttigt och enkelt att göra. Jag micrade hallonen en stund för de var frysta, sedan mosade jag dom med gaffel och hällde därefter i vaniljyogurt. Sedan rörde jag om, hällde upp det i glas och ställde in dom i frysen. Det tog inte så lång tid för det att frysa, tror att min stod i frysen ca 45 till 60 min. Sen är det bara att toppa din frozen yogurt med något du tycker om, jag tog chokladsås. Självklart behöver man inte smaksätta med hallon, men kan t.ex. ta choklad eller blåbär. Testa gärna att göra frozen yogurt, och om du gör det kommentera gärna!
Frozen yogurt är ungefär som glass.

2 kommentarer:

  1. Åh, frozen yougurt är så gott, dock har jag aldrig provat att göra egen!

    Jag har startat en frågestund på min blogg och det skulle vara superkul om du ville kika in och slänga in någon fråga! kram på dig och glad påsk :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart kan jag ställa nån fråga på din frågestund! Glad påsk på dig med!

      Radera